Оволодіння навчальним матеріалом, який відповідає державному освітньому стандарту програми дисципліни „Англійська мова (Upper Intermediate)” для здобувачів третього рівня вищої освіти „Доктор філософії” є невід’ємною складовою частиною загальноосвітньої професійної підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів. Враховуючи інтереси та специфіку наукового дослідження аспірантів \ здобувачів, навчальна дисципліна має на меті сформувати загальні та професійно-орієнтовані компетенції, які забезпечують необхідну для науковця комунікативну самостійність та ефективність у сферах професійного та академічного спілкування.
Здатність представлення результатів власних наукових досліджень в усній і письмовій формі англійською мовою є однією з вимог до програмних результатів вивчення дисципліни. Це потребує володіння навичками монологічного мовлення, які забезпечують виступи з повідомленнями про проблему, мету, методи й засоби дослідження, цінність дослідження, експеримент, обробку даних і висновки наукової роботи.
Можливістю продемонструвати володіння зазначеними навичками є підсумковий контроль модуля – фінальний проєкт – Conference Abstract (тези наукової доповіді на конференцію) за тематикою своєї дослідницької роботи у вигляді мультимедійної презентації з дотриманням структури, етапів підготовки усного наукового повідомлення та використанням засобів реалізації мовленнєвих функцій. Хороші результати підсумкового контролю аспірантів 2 курсу цього навчального року (2025-2026) показали:

David Grechanyuk, Department of Surgical Dentistry and Maxillofacial Surgery“Features of Morphological Transformations During Correction of Scar Deformities of the Maxillofacial Region in an Experiment”
Гречанюк Давид розкрив особливості морфологічних перетворень під час корекції шрамових деформій щелепно-лицевої ділянки в експерименті із врахуванням усіх правил оформлення презентацій, що грунтуються на психофізіологічних особливостях сприйняття людиною інформації.

Mykhailo Biliichuk, Department of Human Anatomy named after M.G. Turkevich
“Prenatal Morphogenesis and Anatomical Variability of Sphenoid Bone”
Білійчук Михайло продемонстрував результати дослідження за темою «Пренатальний морфогенез та анатомічна мінливість клиноподібної кістки», представивши добре організовану презентацію, в якій чітко визначені цілі, окреслені методи й засоби дослідження. Доповідач використовував мовні прийоми для утримання уваги слухачів.

Petro Nemish, Department of General Surgery and Urology. “Comprehensive individualized treatment of patients with hemorrhoids”
Результати дослідження щодо комплексного персоналізованого лікування геморою, які представив Неміш Петро, є логічно структурованими і оформлені відповідно до встановлених правил. Інформація організована із врахуванням вимог до розміщення як текстової інформації на слайді, так і зображень (малюнків, схем, діаграм).

Oleksandr Ahranov, Department of Medical Biology and Genetics. “Mechanotransduction and Hypothalamic Neurosecretory Adaptation under Stress. Integrative Approach in Biomechanics Education for Physical Therapy”
Проблему, методи, результати, обробку даних і висновки свого дослідження Агранов Олександр подав відповідно до рекомендацій щодо структури наукового повідомлення.

Ruslan Soltys “Pterygopalatine Fossa and Its Variability in Perinatal and Postnatal Development”
Встановлення особливостей хронологічної послідовності часових перетворень, становлення, будови і топографії крилопіднебінної ямки у плодів та новонароджених продемонстував Солтис Руслан, акцентуючи увагу на методах дослідження та його результатах.
Мультимедійні презентації результатів дисертаційних досліджень були підготовлені аспірантами із застосуванням програмного забезпечення Microsoft PowerPoint, яке зробило презентації професійними:
Serhii Malaiko, Department of Bioorganic and Biologic Chemistry and Clinical Biochemistry. “The effect of melatonin on the antioxidant system and hydrogen sulfide metabolism in experimental nephropathy under combined exposure to the herbicide glyphosate.”
Serhii Kysylytsia, Department of Physiology named after Ya.D.Kirshenblat “Pathogenesis of impaired functional state of gut-brain microbiota in rats in the dynamics of incomplete global ischemia – reperfusion of the brain”.
Andrii Kaprosh Departament of Traumatology, orthopedics and neurosurgery.“Topographic-anatomical and clinical justification of minimally invasive osteosynthesis technologies for fracture of the proximal metaepiphusis of the tibia.”
Boichuk Mykhailo Department of Human Anatomy named after M.G. Turkevich. “Prenatal Morphogenesis and Anatomical Variability of Human Anterior Cranial Fossa Formations.”
Ivan Bodnar Department of Anatomy, Clinical Anatomy and Operative Surgery. “Morphometric Characteristics and Topographic-Anatomical Features of the Neck Organs in the Perinatal Period of Ontogenesis.”
Усі мультимедійні презентації проводилися із застосуванням вербальних і невербальних засобів встановлення підтримки контакту з аудиторією та використанням засобів реалізації мовленнєвих функцій (послідовність викладу, ступінь вірогідності, зіставлення, узагальнення, висновок, ілюстрація до сказаного, способи аналізу даних, опис тенденцій у графіках та діаграмах).

Друга частина підсумкового контролю дисципліни включала тестування особливостей анотування, мовних засобів організації інформації в академічному тексті, композиційно-логічної побудови наукової статті, повідомлення, виступу, оскільки зміст дисципліни спрямований на оволодіння практичними мовленнєвими навичками відповідно до умов професійного та наукового спілкування, зокрема на вивчення основних жанрових різновидів наукового англомовного стилю на основі медичної термінології та вивчення академічного письма.